receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Édesre sósat

2016. május 07. - BBFruzsi

A következő recept kitűnő példája a ronda és finom jelzővel ellátott ételeknek. Eredetileg nem is akartam feltenni a blogra, az agyamból hirtelen kipattanó, "naeztmostakkorismegcsinálomhaafenefenéteszik" első próbálkozás, még a fényképezőgéppel sem fotóztam le, csak telefonnal. Viszont annyira finom lett, hogy muszáj mégis megosztanom a receptjét, hátha van más is akinek hasonló perverziói vannak, mint nekem. Névlegesen a sósra édeset és édesre sósat forevör. Mert hogy ez a granola (házi müzli) egyszerre sós és édes. Elsőre bizarr? Pedig nem az. Ki ne szeretné például a sós karamellát? Hmmm??? Na ugye?! A mai reggelim egy a mogyoróvajas- sóspereces-csokis granola kocka volt, egy nagy pohár tejjel. Na kinek lesz holnap ugyan ez a reggelije? :)

Hozzávalók:

- 100 g nagy szemű zabpehely

- 10 g sós mogyoró

- 30 g Bran Flakes (teljes kiőrlésű gabonapehely)

- 50 g sósperec (ropi)

- 30 g méz

- 30 g smooth mogyoróvaj

- 100 g  vaj

- 100 g magas kakaótartalmú étcsoki

A gabonapelyhet, a sósperec felét és a mogyorót durvára törtem (mozsárt használtam), hozzáadtam a zabpelyhet, a mézet, a mogyoróvajat és 70 g olvasztott vajat (a maradék 30 g majd a csokihoz kell, ezt félretettem). Jól összekevertem és egy sütőpapírral bélelt kis tepsibe (24 x 18 cm) elosztottam a keveréket. 150 fokos sütőbe tettem 15 percre. Miközben sütőben csücsült, a csokit a maradék vajjal vízgőz felett megolvasztottam, majd az elkészült granolára öntöttem és elosztottam. 12 szeletre vágtam és mindegyik tetejét egy-egy pereccel koronáztam meg.

Reggelire vagy akár napközbeni nassoláshoz is szuper, a recept egyébként variálható, bárki kedvére tehet bele magokat, asztalt gyümölcsöket, szinte elronthatatlan.

13177846_1258404147510532_1059766207161779168_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr958693186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása