receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Anyukám szülinapi "tortája" a Lemon curd tarte

2016. május 08. - BBFruzsi

Anyukám születésnapja volt a héten, ő a gyümölcsös, habos, krémes sütiket szereti, amik nem túl édesek. Azokat amikben kevés a tészta viszont sok a krém... Neki sütöttem ezt a nagyon szép és még annál is finomabb Lemond curd tarte-ot. Nem volt kis meló az elkészítése, de megérte, és miközben készült volt időm mást is csinálni, például feltenni a blogra az ezt megelőző bejegyzést, meg gyakorolni a délutáni zenekari próbára. Júniusban már a saját új sütőmben fogok sütni, ami biztos megkönnyíti majd a sütikészítési folyamatokat (a mostani sütőnk elég féloldalasan süt, ez meg is látszik némelyik képen itt például a tojáshabon, na de ez így tökéletes :D) Homemade, legalább látszik. Egyelőre még nem vagyok cukrász. Egyelőre. Szóval remélem elnézitek nekem. Anya, még egyszer boldog szülinapot!

PS: imádom, ahogyan harmonizál a citromos süti a blog sablonjával :D mégmégmégmég citromot!

4blog.jpg

 

Hozzávalók:

Linzertészta:

- 400 g liszt

- 200 g vaj

- 100 g porcukor

- 1 nagy tojás sárgája

- 1 csipet só

Lemon curd:

- 3 citrom leve és héja

- 200 g vaj

- 3 tojás + 2 tojás sárgája

- 150 g cukor

- 1 teáskanál étkezési keményítő

 Tojáshab:

- 3 tojás fehérje

- 80 g cukor

-1 csipet só

 

1blog.jpg

Elkészítés:

A linzertésztához minden összetevőt egy nagy tálba tettem, összegyúrtam majd egy órára betettem a hűtőbe hogy a kéz melegétől felolvadt vaj visszadermedjen (fontos hogy a hűtőből frissen kivett vajat használjunk) A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Elkészítettem a citromkrémet: A citromokat jól megmostam, a héjukat lereszeltem, a levüket kifacsartam. Egy közepes méretű lábasban kissé felvertem az egész tojásokat és a 2 tojás sárgáját, összekevertem a cukorral és a keményítővel, a citromok levével és héjával, majd vízgőz fölött folyamatosan kevergettem amíg besűrűsödött. Legutoljára belekevertem a felkockázott vajat. Hagytam kihűlni, néha megkevertem.  A tésztát egy 26 centis tortaformába elosztottam (nem nyújtottam ki, mert könnyen törik a tészta és a végeredmény ugyan az, ha a formában oszlatom el nyomkodva, viszont jó sok idegességet meg lehet vele spórolni :)) Letakartam sütőpapírral, öntöttem rá szárazbabot nehezéknek (hogy ne púposodjon fel a tészta sütés közben) 180 fokon 10 percig sütöttem majd levettem róla a babot, a sütőpapírt és még 10 percre visszatettem a sütőbe. Az elkészült, kihűlt tésztát megtöltöttem a citromkrémmel, majd felvertem a tojásfehérjét a cukorral, habzsákba adagoltam és kis hegyeket készítettem a citromos krém tetejére a habból. Pár percig újra betettem a maximium fokozatra állított sütőbe (grill funkcióra átkapcsoltam) Tényleg csak pár perc kell neki, hogy szépen megpiruljon a hab teteje. Pár óra hűtés után a krém megszilárdult és könnyen lehetett szeletelni.3blog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr378697430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása