receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Macaronabb Macaron

2013. április 04. - BBFruzsi
Újrapróbálkozás No.1. Nem, nem adom fel, akkor sem! Beszereztem a szilikonos formát, így egyforma puszedlik születtek, de az alakjuk... Átok ülhet ezen a sütin... A konyhában káosz, még a hajam is rózsaszínű lett a kis cukiságok miatt, pedig most volt habnyomóm és segítségem is. A végeredmény viszont ízben és állagban is inkább macaronnak nevezhető, mint az előző próbálkozásom, így talán kijelenthetem, hogy fejlődőképes vagyok, igaz más receptet használtam, és pihentettem a tojás fehérjéket. Legközelebb még jobb lesz. Legalábbis remélem. :)



Málnás habos macaron


- 125 g mandulaliszt

- 125 g porcukor
- 80 g tojásfehérje
- 110 g kristálycukor
- 2 ek. víz
- 175 ml habtejszín
-1 tábla fehér csoki
- 150 g málna
- piros ételfesték

A tojásfehérjéket  felverés előtt érdemes 1 hétig hűtőben pihentetni!!! A mandulalisztet a porcukrot és 40 g tojásfehérjét jól elkeverem míg közepesen sűrű masszát nem kaptam, majd a piros ételfestékkel megszíneztem. Sütéskor sokat veszít a színéből így nem kell óvatoskodni vele. A maradék tojásfehérjét kemény habbá vertem, a kristálycukorból és a vízből cukorszirupot készítettem és ezt hozzáadtam a felvert fehérjéhez, ezután még kb 1-2 percig habverővel tovább keményítettem a habot. Mikor elkészült óvatosan összekevertem a piros masszával, majd  az egészet habzsákba töltöttem. Macaron formába adagoltam a tésztát, és 10 percig hagytam hogy száradjanak, majd 150 fokos előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. Míg sültek a puszedlik a töltelékhez a habtejszínt kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a vízgőz fölött megolvasztott fehér csokit és a málnát, és tovább kevertem. Mikor a puszedlik elkészültek kevés habbal megkentem az egyik oldalukat és összeragasztgattam őket



Fontos hogy a hozzávalókat pontosan mérjük ki és minden lépést tartsunk be, mert még sajnos így sem garantált a tökéletes végeredmény. Türelem, és türelem. :) Sok sikert kívánok a próbálkozáshoz, én sem adom fel, ti se tegyétek! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr458661674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása