receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Bon jour! Reggeli!

2013. április 13. - BBFruzsi
Igazi tavaszi nap volt ma, végre, ezért vegyítettem az ételfotókat virágos képekkel, ezek is ma születtek egy nagy séta közben. Már múlt héten elhatároztam, hogy megsütöm ezt a finom, ropogós, omlós vajas croissant-t, de sajnos nem volt rá időm... Viszont így dupla öröm volt a jó idő, és hogy jól sikerült a péksütim. :) Nem mondom, hogy nem időigényes és nagyon egyszerű, de mindenképpen megéri mert annyira finom... Itthon nagyon nagy sikert aratott.


Frissen sült vajas croissant

- 500 g kenyérliszt

- 1 cs. szárított élesztő
- 40 g cukor
- 1 tk. cukor
- 300 ml langyos tej
- 300 g vaj
-1 tojás



A sütőt előmelegítettem 200 fokra. A száraz hozzávalókat egy nagy tálban elkevertem, majd mélyedést csináltam a közepébe. Beleöntöttem a tejet, és az egészet lágy tésztává kevertem. Majd 10-15 percig gyúrtam, míg sima tésztát nem kaptam belőle. Ezután meleg helyre raktam konyharuhával letakarva, míg duplájára nem kelt a tészta. Közben sodrófával kinyújtottam a két sütőpapír közé tett vajat 5 mm vastag téglalappá. Mikor megkelt a tészta, alaposan átgyúrtam, majd kinyújtottam a tésztát kb 45 x 15cm-esre. Ezután a kinyújtott vajlapot ráhelyeztem a tésztára és felhajtottam a tészta széleit, majd összehajtogattam, és újra kinyújtottam. (ezt a hajtogatás- nyújtást2-3x meg kell csinálni) Végül újra kinyújtottam, majd a tésztából  egyenlő szárú háromszögeket vágtam ki, és az "alaptól" kezdve feltekertem, majd kifliket formáztam. A tojást félig felvertem, megkentem vele a tésztát, majd 15-20 perc alatt aranybarnára sütöttem.





A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr698661672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása