receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Reggeli energiabomba, a zabkása

2015. április 25. - BBFruzsi

 

 

 

 majdnem 1 éve (egészen pontosan 2014. árilis 28-án) készült ez a fotó. 2014. februárjában jött az elhatározás, hogy életmódot váltok, és mindent megteszek azért, hogy visszanyerjem az egészséges testsúlyom és hogy újra jól érezzem magam a bőrömben. Ebben az időszakban kerültek ki a kamrából a feldolgozott élelmiszerek (liszt, cukor) a pékáruk, a "műanyag" ételízesítők, a fehér rizs és tésztafélék, és még sorolhatnám... Helyette bekerült a polcokra rengeteg egészséges és számomra addig szinte teljesen ismeretlen alapanyag, mint a kókuszliszt, zabpehelyliszt, zabkorpa, kuszkusz, bulgur, kókuszolaj, chiamag, útifűmaghéj, és még sorolhatnám. Ami a legfontosabb szerepet töltötte be és a mai napig fontos része az étrendemnek a zab. A zabnak a  gabonák között az átlagosnál nagyobb fehérje tartalma van, emellett értékes rostforrás. Elegendő energiát biztosít az edzéshez, és beindítja az emésztést. Rengetegféleképpen lehet elkészíteni, így lehetetlen megunni.
Szinte minden nap zabkását reggeliztem, (ami azelőtt elképzelhetetlennek tűnt számomra, mivel valamilyen furcsa és íztelen dolognak képzeltem...hát nem az!) és még a mai napig szívesen fogyasztom mielőtt az edzőterembe megyek. Az elkészítése egyáltalán nem bonyolult és nem telik pár percnél több időbe. Az egyik kedvencem a képen látható banános-kókuszos zabkása friss és fagyasztott gyümölcsökkel, joghurttal elkészítve, ennek a receptjét osztom most meg veletek.

Hozzávalók 2 főre:

- 8 evőkanál finom szemű zab
- 1 nagyobb darab érett banán
- 2 evőkanál kókuszreszelék
- 1 dl zsírszegény tej
- fagyasztott gyümölcs ízlés szerint
- kevés natúr joghurt
- leheletnyi fahéj (elhagyható)

Elkészítés:

A banánt félbevágjuk, az egyik felét felkarikázzuk, a másikat villával pépesre törjük. Egy kis méretű lábasba kimérjük a zabot, és a kókuszreszeléket, majd hozzáadjuk az összetört banánt és a tejet.
Lassan kis lángon, folyamatosan kevergetve forraljuk pár percig ügyelve arra, nehogy leégjen az alja.(ha nagyon megszívja magát, önthetünk hozzá még tejet, lehet folyékonyabb illetve sűrűbb állagúra főzni, mint a tejbegrízt, ízlés szerint.)
Mikor elkészült 2 része osztjuk, megszórjuk a feldarabolt banánnal, a fagyasztott gyümölcsökkel, végül meglocsoljuk kevés natúr joghurttal és őrölt fahéjjal díszítjük.

Persze mint írtam, a variációk számra végtelen, helyettesíthetünk bármit, alakíthatjuk ízlés szerint.
Szuper egészséges energiabomba! Próbáljátok ki! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr408661638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.