receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Sült zöldségek fűszeres házi majonézzel

2016. május 17. - BBFruzsi

Nagyon szeretem a sült krumplit, szerintem nincs is ember, aki ne szeretné. Mikor életmódváltásba kezdtem többek közt a sült krumpliról is le kellett mondanom, viszont helyette sok más finomság felkerült az étlapomra, ami sokkal egészségesebb és még finomabb is! A sült krumplit helyettesítendő például rendszeresen készítettünk sült zöldségeket, (nem bő olajban, hanem sütőben sütve); zellert, répát, céklát. A sült zeller kinézetre még hasonlít is valamelyest a krumplihoz, viszont az íze szerintem sokkal finomabb, különlegesebb! Házi fűszeres, fokhagymás majonézt készítettem hozzá mára mártogatósnak.

2blog_1.JPG

 

Hozzávalók:

Sült zöldségek:

-4 közepes méretű sárgarépa

- 1 nagyobb zeler gumó

- kevés olívaolaj

- só, bors

Házi fokhagymás kakukkfüves majonéz:

- 2 tojás sárgája

- kevés olaj

- 3 ek. tejföl

- 3 kk. mustár

- pár csepp édesítő

- pár csepp friss citromlé

- só, bors

-1 gerezd fokhagyma

- friss kakukkfű

7blog.jpg

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítettem 200 fokra. A répákat és a zellert megmostam, megpucoltam, vékony szeletekre vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, meglocsoltam olívaolajjal, sóztam, borsoztam, jól átforgattam, hogy mindenhova jusson a fűszerekből és az olajból. Betettem a sütőbe, és kb. 20 percig sütöttem (érdemes néha ránézni, átforgatni, hogy mindenhol megpiruljon). Miközben sültek a zöldségek, elkészítettem a majonézt. A tojások sárgáját olajjal jól kikevertem, folyamatos kevergetés közben hozzáadtam a tejfölt, a mustárt, a citromlevet és az édesítőt. Sóztam, borsoztam, majd végül hozzáadtam a zúzott foghagymát és a friss kakukkfüvet.

 8blog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr508724402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása