receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Epres Túrótorta és Mentás Meggy jégkrém házilag

2016. június 01. - BBFruzsi

A kertünkben érik a meggy, az eper egyre olcsóbb, itt a nyár, egyre melegebb az idő... HELLO június! A kedvenc hónapom! :) Kell ennél több indok, hogy jégkrémet készítsünk házilag? Naná, hogy nem!!! Két félét is készítettem, biztos, ami tuti. Nem is igazán tudok választani, melyik a kedvencebbik, mert elég más karakterű a kettő. A meggyes kissé fanyar mégis édes és frissítő, a "túrótortás" pedig istenien krémes. Szerintem próbáljátok ki mindkettőt, sőt engedjétek szabadjára a fantáziátokat és alkossátok meg a saját kedvenceteket!

13_blog.jpg

Epres túrótortás jégkrémek

Hozzávalók:

(4 db 150 ml-es pohárhoz)

- 250 g natúr joghurt

- 100 g túró

- 200 g eper

- pár csepp édesítőszer

- 80 g zabkeksz

- 30 g vaj

Elkészítés:

A túrót a joghurttal és az édesítővel elkevertem, 4 fele osztottam, a műanyag / papír poharak aljába adagoltam. Az epret botmixerrel összetörtem, szintén 4 fele osztottam, és a túrós krémre adagoltam. A vajat megolvasztottam, belemorzsoltam a zabkekszet, jól elkevertem és a 4 pohárban egyenlően elosztottam az így kapott morzsát. A poharak közepébe pálcikákat szúrtam, majd pár órára mélyhűtőbe tettem.

12_1_blog.jpg

Mentás meggyes jégkrémek

Hozzávalók:

(6 db IKEA pálcikás jégkrémformához)

- 250 g meggy (kimagozva ennyi)

- 250 g natúr joghurt

- pár csepp édesítő

- 1 nagy csokor friss menta levelei

2blog_3.JPG

Elkészítés:

A meggyet megmostam, kimagoztam. A hozzávalókat egy közepes tálban, botmixer segítségével összeturmixoltam, majd a a formákba adagoltam. Mindegyiknek a közepébe egy pálcát helyeztem majd pár órára a mélyhűtőbe tettem. (A fa pálcikákat 100 darabos kiszerelésben vettem a patikában 800 Ft-ért, ott "fa nyelvlapoc"-ként árulják, egyébként csak webshopban láttam ilyet, de gondolom cukrász kellékes boltban is kapható.)

1blog_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr288766820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása