receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Paradicsomos Tarte Tatin

2016. május 12. - BBFruzsi

...avagy a Tatin nővérek elrontott (fordított) pitéje, akik egy alkalommal elfeledkeztek az almás pite alsó tészta rétegegéről, így nem került tészta a pite forma aljába. Mikor megsült a sütemény, megfordították így a karamellizált almás rész lett a sütemény teteje. A sütinek elég nagy lett a sikere, azóta pedig többféle változatban is készítik (már nem véletlenül). Nálam most éppen paradicsomos változatban, hogy ne mindig csak édességek kerüljenek fel a blogra, na meg azért mert ilyen csodás, nyári színű és ízű(!!!) paradicsomokat tudtam venni :) 

5blog.JPG

 

Hozzávalók:

- 250 g liszt

-175 g vaj

- 500 g koktél paradicsom

- 1 evőkanál cukor

- 1 kiskanál fehérborecet

- 1 gerezd fokhagyma

- só, bors, oregana, bazsalikom

 

2blog_1.jpg

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Elkészítettem a tésztát: A lisztet elkevertem a 3-4 nagy csipet sóval, ugyan ennyi oreganoval, belemorzsoltam  150 g vajat, és annyi vizet tettem hozzá hogy gyúrható (nyújtható!) tésztát kapjak. (kb 4-5 evőkanálnyi vizet). Amíg elkészítettem a tölteléket addig pihentettem a tésztát. A paradicsomokat megmostam, kettévágtam. A maradék vajat serpenyőben megolvasztottam, hozzáadtam a cukrot, karamellizáltam. Levettem a a tűzről az edényt, óvatosan beleöntöttem a paradicsomot és a fehérborecetet és a lereszelt (összetört/préselt) fokhagymát (a forró vaj fröcskölhet!!!) átforgattam, sóztam, borsoztam. Torta forma aljába beleöntöttem a paradicsom "tölteléket". A tésztát kb 26 cm átmérőjű körré nyújtottam, majd betakartam vele a paradicsomot. Megszurkáltam villával majd 180 fokon 30 percig sütöttem. Mikor elkészült megfordítottam, megszórtam oreganoval, bazsalikommal díszítettem. Voilá :)

3blog_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr768709978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása