receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Narancsos-mentás bodzaszörp

2016. május 25. - BBFruzsi

Avagy életem első szörpje, anyukám utasításai szerint. Sajnos a sok esőnek volt némi hátránya is, jelen esetben éppen a bodzára nézve volt káros, mivel szegényt néhol teljesen ellepték a tetvek. Na, de én mentettem a menthetőt, és rá kellett hogy jöjjek, a (bodza)szörp készítés nem is olyan nagy ördöngösség. Hogy ne csak egy "sima" verzió legyen életem első próbálkozásának gyümölcse, (szörpje) ezért kicsit megspékeltem naranccsal és némi mentalevéllel. Aki bátor, még meg is kóstolhatja ha elkészíti a receptem szerint.

3_blog.jpg

 

Hozzávalók:

- 2,5 liter víz

- 500 g cukor

- 1 tasak (10g) étkezési citromsav

- 15-20 tenyérnyi, egészséges bodzavirág

- 2 tő (szár) menta levelei

- 2 narancs

- 4 citrom

 

4blog.JPG

 

Elkészítés:

A vizet feltettem főni, mikor forrni kezdett hozzáadtam a cukrot és a citromsavat. Jól elkevertem, félretettem. A bodza virágait átnéztem, nem mostam meg, hogy ne menjen ki belőle az íz, szárait levágtam; jó közel a virágos részhez. A kissé lehűlt cukros vizet (cukorszirupot) beleöntöttem egy nagy, befőttes üvegbe. A cukorsziruphoz hozzáadtam a virágokat, a felkarikázott narancsokat és citromokat, majd egy tányérral lefedve minimum 3 napon át állni hagytam, néha megkevertem. 3 nap után leszűrtem, felcímkézett, csatos üvegbe öntöttem az elkészült szörpöt.

A higitási arány: 1/3 rész bodzaszörp 2/3 rész víz.

5_blog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr238738892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása