receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Gyümölcsös kosarak

2016. május 22. - BBFruzsi

Tegnap született az ötlet, ma pedig megvalósult. Idáig még bontatlan csomagolásban álltak a kis kosár formák a szekrényben, amiket már évekkel ezelőtt kaptam a férjem anyukájától (direkt nem az anyós szót használom, mert annak kissé negatív a töltete manapság :) ) Szóval felavattam a kis formákat, ha már ilyen szép nyárias az idő, akkor valami nyári hangulatú legyen a blogon is. Na meg a vasárnap amúgy is sütinap. 

1blog_2.jpg

 

Hozzávalók 

A tésztához:

- 200 g liszt

- 60 g porcukor

- 100 g vaj

- 1 tojás sárgája

- kevés víz

A krémhez:

- 250 g mascarpone

- 4-5 szem eper és  szeder

- 60 g porcukor

A díszítéshez:

- mindenféle bogyós gyümölcs 

- pár mentalevél

- pocukor

3blog_2.jpg

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A vajat belemorzsoltam a lisztbe, hozzáadtam a cukrot és a tojás sárgáját, addig gyúrtam míg össze nem állt. Kevés vizet adtam hozzá, hogy ne törjön, formálható legyen. Fél órára betettem az elkészült tésztát a hűtőbe. A krémhez a mascarponét két felé osztottam, az egyik feléhez hozzáadtam az epret és a porcukor felét, a másikhoz a szedret és a maradék porcukrot. Mindkettőt botmixer segítségével összekevertem (az összetört gyümölcsök megszínezik a krémet). A kosárformákat kivajaztam, kiliszteztem, majd a tésztát 16 egyenlő részre osztottam, golyókat formáltam belőlük, majd ellapítottam őket. Mindegyiket egy-egy formába tettem, beleegyengettem a tésztát. Megszurkáltam villával az aljukat, hogy ne púposodjanak fel, majd 10 percre betettem a sütőbe. Mikor elkészültek és lehűltek, kivettem őket a formából, mindegyiket megtöltöttem a gyümölcsös krémmel, végül friss gyümölcsökkel, mentával, porcukorral díszítettem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr218737946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása