receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Epres-túrós pohárdesszert

2016. május 16. - BBFruzsi

A túró nálunk jöhet minden mennyiségben, főleg ha van hozzá friss gyümölcs... mmmm... Itt is az a helyzet áll fenn, hogy a végtelenségig variálható, egyszerű, gyorsan elkészíthető az alaprecept. Kell ennél több? Ezt a pohárkrémet (vagy nevezhetjük akár Trifle-nek is) már készítettem Rákóczi túrós verzióban, az is isteni, most pedig átalakítottam csokis, epres változattá. Nagy sikere volt. Ha van rá lehetőség (mert nem fogy el rögtön, ahogy elkészült :D) érdemes egy éjszakára hűtőbe tenni fogyasztás előtt, mert úgy összeérnek az ízek és még finomabb lesz.

2blog.JPG

Hozzávalók:

- 300g eper

- 500 g túró

- 250 ml habtejszín

- 215 g zabkeksz

- 200 g tejcsoki

- 2 tasak vaníliás cukor

- 4 ek porcukor

 

1blog_1.jpg

Elkészítés

A habtejszínhez adtam egy kevés porcukrot, robotgéppel kemény habbá vertem, két részre osztottam. Az egyik felébe belekevertem a túrót, a vaníliás cukrot, 2 evőkanál porcukrot. A másik felét félretettem. Az epret botmixerrel összetörtem,majd belekevertem a maradék porcukrot. (Pár szem epret meghagytam a díszítéshez) A kekszet összetörtem, finom, morzsás állagúra. A csokit vízgőz fölött felolvasztottam, majd hozzáadtam az összetört zabkekszhez. Ezután jött a rétegezés; poharakba adagoltam a különböző krémeket. (A legalsó réteg a csokis zabkeksz, rá a tejszínes túró, majd az eperszósz. Végül a maradék habtejszínt habzsákba töltöttem és kis habcsókokat formáltam az eperszósz tetejére.) Megszórtam reszelt csokival és megkoronáztam egy szem eperrel.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr498720190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása