receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Epres Crumble

2016. május 31. - BBFruzsi

Helló eperszezon! (már ha lehet annak nevezni a még kissé drágán kapható eper miatt) És sajnos - legalább is a magam nevében sajnos- helló fürdőruci szezon... Aki szereti a hasát, viszont vigyáznia kéne az alakjára, esetleg valamilyen oknál fogva (fogyás céljából, vagy betegség miatt) diétázik, ez a recept tuti befutó lesz. Plusz pont jár még a sütinek azért, mert rém egyszerű, és nagyon gyors. Tojásmentes, sőt ha vegán, vagy laktózérzékeny vendégünk érkezik, tejtermék mentesen is el lehet készíteni. (a vajat kókuszolajjal helyettesíthetjük) Ezzel a recepttel búcsúzom el a májustól és vele együtt a tavasztól, köszöntöm a nyarat, és jelentem, ebben a hónapban ez a T I Z E D I K bejegyzésem a blogban. Túlszárnyaltam magam! :D Íme tehát egy (nem csak) lustáknak és diétázóknak való crumble avagy morzsasüti:

1blog_1.JPG

Hozzávalók:

- 100 g szeletelt mandula

- 50 g kókuszreszelék

- 50 g zabpehely

- 60 g olvasztott vaj

- pár csepp édesítőszer

- 500 g eper

- 2 kk. kukoricakeményítő

Elkészítés:

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Az epret megmostam, megpucoltam 4 fele vágtam. Serpenyőben felforraltam, hozzáadtam a keményítőt, addig kevergettem amíg fel nem olvadt. (ha az eper nem elég édes, lehet hozzá tenni némi cukrot vagy édesítőszert) Tűzálló edénybe tettem az elkészült eperszószt. A mandulaszeleteket és a zabpelyhet robotgéppel kissé megdaráltam, összekevertem a kókuszreszelékkel. Az olvasztott vajba csepegtettem kevés folyékony édesítőszert majd elkevertem a mandulás, kókuszos zabbal. A morzsát egyenletesen elosztottam az eperszószon, majd 10 percre 180 fokos sütőbe tettem.2blog_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr478765134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása