receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Mini cheesecakes

2016. május 27. - BBFruzsi

Mit lehet tenni akkor, ha egy nagy (500g-os) mascarpone fele megmarad...? Sok mindent. :) Mivel édesszájúak vagyunk és amúgy is volt itthon egy csomó eper és némi bogyós gyümölcs, egy kevés vaj és egy csomag zabkeksz... Mi másra eshetett volna a választás, mint egy szuperfinom gyümölcsös sajttortára, aminek az elkészítése gyors, egyszerű és még a sütőt sem kell bekapcsolni hozzá. Pár óra hűtés után tökéletes állaga lesz, nem igényel túl nagy hozzáértést, viszont még annál is finomabb. Most pedig, hogy ezt ilyen jól megmondtam, jöhet is a recept, íme:

2blog_2.JPG

Hozzávalók:

(4 mini tortához)

-1 csomag zabkeksz (215 g)

- 250 g mascarpone

- 100 ml habtejszín

- 100 g olvasztott vaj

- 1 tasak dr. oetker zselatin fix

- 100 g porcukor

- eper és más bogyós gyümölcsök

Elkészítés:

A habtejszínt kevés porcukorral felvertem, összekevertem a  mascarpone-val, hozzáadtam a porcukor felét és a zselatin fixet. A zabkekszet mozsár segítségével (lehet kézzel is) összetörtem, az olvasztott vajjal elkevertem. 4 db szuflé forma alját kb egy-másfél cm vastagon megtöltöttem a vajjal elkevert keksszel, jól belenyomkodtam, hogy felvegye a tál formáját, ez lett a "tészta" réteg. Négy fele osztottam  mascarponés, tejszínes krémet és beleadagoltam a tálakba. Egy-két nagy marék gyümölcsöt felforrósított serpenyőben összekevertem a porcukorral (nem baj, ha nem lesz teljesen folyékony, egy sűrűbb szószt kell kapnunk) Ráöntöttem a kis tortácskák tetejére, majd 1-2 órára hűtőbe tettem őket. Friss gyümölccsel díszítettem.

P.S.: ha valaki nem a tálkákból szeretné elfogyasztani a tortákat, hanem a képen látható módon úgy, hogy látszódjanak a különböző rétegek, érdemes sütőpapírt tenni a tálak aljába (füles korongokat készítettünk erre a célra, aminek a segítségével könnyen ki tudtuk venni hűtés után a tortácskákat a formákból) A kisebb kapcsos tortaformák is tökéletesen megfelelnek erre a célra. 

1blog_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr818752826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása