receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Csupacsokis amerikai palacsinta

2016. április 30. - BBFruzsi

Először is van egy fogadalmam: mostantól minden héten legalább egy új bejegyzés lesz a blogon. Tudom sokszor megígértem, de most tényleg igyekszem ehhez tartani magam. A mai poszthoz a fotókat másfél órán keresztül készítettem. Nem azért, mert olyan nagyon sok időbe telt kitalálni a koncepciót, összeszedni a kellékeket, beállítani, elkészíteni a képet,  hanem mert leültem a kész kompozíció elé és gyönyörködtem benne, mennyire csodás az eper és a csokis palacsinta, ahogy belepi a frissen ráhintett porcukor. :D 

Egyszer már szerepet kapott ez a fajta amerikai palacsinta a blogon, de most picit átvariáltam a receptet, kipróbáltam a csokis változatot. Nagyon finom lett. Még mindig jobban szeretem készíteni is és enni is ezt a fajta palacsintát, mint a "hagyományosat", mert nem szakítom el sütés közben, nem lesz sem túl vékony sem túl vastag (na jó vastag, de ebben pont az a jó, és ettől függetlenül a tészta könnyű a felvert tojáshabtól és a sütőportól) olyan mintha gofri lenne de sokkal kevesebb vele a macera és nem kell a gofrisütő pucerálásával órákat tölteni az elkészítés után. Száz szónak is egy a vége, szuper kedvenc palacsintánk receptje és fotósorozata következik:

1_blog.jpg

Hozzávalók 

(12 darab palacsintához)

-200 g liszt

- 60 g holland kakaópor

- 40 g porcukor

- 4 nagy  tojás

- 150 ml tej

- 40 g olvasztott vaj

- 12 g sütőpor

- csipet só

- rengeteg eper :)

 
2_blog.jpg

3_blog.jpg

Elkészítés:

A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. Egy nagy tálban a tojások sárgáját a tejjel, az olvasztott vajjal, a porcukorral, liszttel, kakaóval, sütőporral, sóval jól elkevertem, majd óvatosan hozzáadtam a felvert fehérje habot. Kevés olajjal kikent, felforrósított palacsintasütő közepébe merőkanállal belecsorgattam a tésztát, (nagyjából 12 cm átmérőjű palacsintákat kell kapnunk) Lassú tűzön (takaréklángon sütöttem addig amíg kis buborékok jelentek meg a tetején, ekkor már könnyen át tudtam fordítani. Szépen megemelkedik a tészta a tojás fehérjétől és a sütőportól :) Toronyba halmoztam őket és rengetegsok eperrel, porcukorral díszítettem.

A sima változathoz mi mézzel elkevert mascarponét és friss vagy fagyasztott gyümölcsöt szoktunk enni, ma "üresen" eperrel és Nutellával ettük a csokis változatot, így is isteni! :)

4_blog.jpg


5_blog.jpg

 6_blog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr658675896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása