receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Névnapi kelt kakaóscsigák

2016. május 18. - BBFruzsi

Férjecském -még mindig mennyire furcsa ezt leírni, pedig már majdnem egy éve házasok vagyunk- kedvencei a kelt tésztás péksütik, főleg a kakaós csiga és a túrós batyu. Holnap névnapja van, úgyhogy gondoltam meglepem Őt, hogy saját, házi készítésű, kelt tésztás kakaós csigát ehessen vacsorára és reggelire. Mostanában elég sok helyen láttam, hogyan készülnek az ilyen, és ehhez hasonló csiga "torták". Több blogban és újságban is jelent meg recept róla, de szerintem én a végletekig leegyszerűsítettem, a minimumra szorítottam a kelesztési időt, és így is bombaszuperális lett. Szóval kár a gőzért, mit nekem kelt tészta.. Bár lehet, hogy ez éppen ezért egyszeri, és megismételhetetlen lesz, főleg, hogy az arányokat is teljesen impróztam. Íme tehát:

1blog.JPG

 

Hozzávalók:

- 500 g finomliszt

- 2 dl tej

- 25 g élesztő

- 60 g cukor

- 2 tojás

- 1 csipet só

- 150 g vaj

- jó sok kakaó

- porcukor a szóráshoz

2blog_2.jpg

 

Elkészítés:

Az élesztőt felfuttattam 1 dl langyos, kissé cukros tejben. A lisztet a sóval, 1 tojással, 120 g olvasztott vajjal, a maradék tejjel, és a cukorral kissé összedolgoztam. A felfutott élesztős tejet hozzáadtam, robotgép dagasztójával, ragacsos tésztává dagasztottam. Lisztes kézzel átforgattam, hogy ne ragadjon le az edény aljába majd fél órán át meleg helyen, konyharuhával letakarva pihentettem. Eközben bemelegítettem a sütőt 180 fokra. Fél óra elteltével a tésztát 2 részre osztottam, mindkét részt kinyújtottam, megkentem a maradék olvasztott vajjal, megszórtam jó sok kakaóval és, mint egy bejglit feltekertem. Hat egyenlő részre vágtam mindkét tekercset (összesen 12 kis csigusz lett) és sütőpapírral bélelt tortaformába tettem, (nem baj ha vannak a csigák közt hézagok, mert nagyon szépen összenőnek és felveszik a sütő edény formáját). A másik tojást felvertem és megkentem vele a csigákat, hogy szép fényesek legyenek sütés után. 180 fokos, légkeveréses sütőben 25 percig alufóliával letakarva, majd 5 percig fólia nélkül sütöttem. Porcukorral díszítve tálaltam. Természetesen a recept egyszerű tepsiben is elkészíthető, akkor kissé távolabb kell helyezni egymástól a csigákat, hogy ne nőjenek össze.

3meg4blog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr128728520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása