receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Újabb vasárnapi sütemény

2013. február 17. - BBFruzsi
Pár éve már készítem ezt a sütit, bár mikor először hallottam róla -és ezzel biztosan nem vagyok egyedül- megborzongtam a neve hallatán, ugyanis ki az aki zöldségből készít édes süteményt... Nem köntörfalazok tovább, a répatortáról van szó. Persze, mostanában egyre inkább divatos, és nem sokan lepődnek meg ezen. Mi nagyon szeretjük és ezért én el is készítem egy-két havonta. Hogy kicsit feldobjam, -és ezt még anyukámtól tanultam- egy kis fanyar krémet is készítek hozzá, ami remekül elellensúlyozza az édes tésztát...


 Répatorta narancsos mascarpone krémmel

- 250 g répa

- 200 g barna cukor
- 250 g  darált dió  vagy diópótló
- 5 db tojás
- 80 g zsemlemorzsa
- egy kisebb darab friss, reszelni való gyömbér
- 250 g mascarpone
- 40 g porcukor
- 1/2 kg narancs


A répákat és a gyömbért megmostam, meghámoztam., majd lereszeltem. Hozzáadtam a tojások sárgáját, a cukrot, a darált diót, és a zsemlemorzsát. Jól összedolgoztam, majd robotgéppel a tojások fehérjét kemény habbá vertem. Végül ezt is hozzáadtam a masszához. Egy 26cm-es tortaformába kanalaztam a tésztát. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 25 percig sütöttem, ekkor megszórtam szeletelt mandulával. és újabb 10-15percre visszaraktam a sütőbe.

Míg a süti sült a sütőben, a mascarpone krémet összekevertem a narancsok kifacsart levével, és a porcukorral. Ha a narancsok nem túl savanyúak akkor a porcukor elhagyható. Nagyon egyszerű és nagyon finom. Próbáljátok ki! Sok sikert! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr408661694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása