receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Rohanós hétköznapokra, nassolós estékre

2013. március 02. - BBFruzsi
Na jó, ez a mai  igazán, de igazán egyszerű... Mégis annyira finom, hogy muszáj megosztanom... A neve ciabatta (magát a péksüteményt hívják így), igazából a tésztája ízre és állagra a cipó és a pizza közé tehető..A töltelék pedig egyszerűen akármi lehet, de amit most én kipróbáltam... isteni, így mindenképpen megéri kipróbálni, például egy rohanós napon, amikor nem érünk rá sokat pepecselni az ebéddel..  Nekem szinte csak ilyen napjaim vannak... :P

Ciabatta pestós csirkével, almás salátával

A pestóhoz

- 100 g friss bazsalikom
- 2 dl olivaolaj
- 80 g parmezán sajt
- 60 g fenyőmag
- 3-4 gerezd fokhagyma
- só, bors


A fenyőmagokat serpenyőben pár perc alatt megpírítottam, a fokhagymát, fokhagymapréssel összetörtem, és kevés olivaolajban megpirítottam, a sajtot lereszeltem. Ezután a bazsalikomot az olivaolajjal és a többi hozzávalóval összemixeltem egy botmixer segítségével...és kész is! persze, vannak boltokban készen kapható pestók is, ezek is finomak, de ha van egy kis időnk és türelmünk, megéri a házi pestót elkészíteni, én  legalább is nagyon büszke voltam, mikor elkészült...;)


 ...és a többi

- 2 db ciabatta
- 400 g csirkemell
- 5-6 szem koktélparadicsom
- 1 db alma
- friss ruccola saláta

A csirkemelleket megmostam, és 4 vékony, nagyobb szeletre vágtam. Jól beleforgattam a pestós  pácba, pár percet állni hagytam benne, majd beletettem egy felforrósított serpenyőbe, ahol mindkét oldalát ropogós, aranybarnára sütöttem.
Miután elkészült kisebb darabokra szedtem, és úgy töltöttem meg vele a ciabattákat. A többi hozzávalót is megmostam, az almákat és a paradicsomokat vékony szeletekre vágtam, és mehettek is bele szépen a ropogós péksütikbe. Könnyű, laktató és igazán finom. Egy próbát mindenképpen megér!


Mogyorós Brownie

Ezt a receptet egy Stahl magazin különszámában láttam még karácsony tájékán, és mivel nagyon odavagyunk a csokis sütikért, főleg a brownie-ért, gondoltam kipróbálom, bár az eredeti recept alapján először bonyolultnak tűnt, de elkészítés közben már gyerekjáték lett belőle. :)

- 160 g mogyoró
- 150 g finomliszt
- 1/2 teáskanál sütőpor
- 200 g vaj
- 200 g étcsoki
- 400 g barnacukor
- 4 tojás
- vanília aroma
- 120 g mogyorókrém


 A sütőt előmelegítettem 160 fokra. A mogyorót serpenyőben pár perc alatt aranybarnára pirítottam, majd a serpenyőből kivéve durvára vágtam. A lisztet és a sütőport jól összekevertem egy kisebb edényben. A csokit és a vajat vízgőz felett kevergetve összeolvasztottam, majd  a tűzről levéve hozzáadtam a cukrot, egy kevés vanília aromát és 3 tojást.  Hozzákevertem a sütőporos lisztet, majd alaposan összedolgoztam a habverővel és beleszórtam a mogyoró 1/3-át. Ezután sütőpapírral bélelt tepsibe kanalaztam a tésztát. A maradék 1 tojásból, a nutellából és egy evőkanálnyi lisztből újabb masszát kevertem a robotgéppel, és mikor elkészült megkentem vele a tepsiben lévő tészta tetejét. Végül a maradék mogyoróval megszórtam és beraktam a sütőbe 40 percre. Sütés után hagytam fél órát, hadd hűljön - ez ajánlatos, mert másképp nehéz felszeletelni, mivel a tészta közvetlenül a sütés után még elég ragacsos... Szerintem nagyon finom, és nem is túl nehéz. Egy kis vaníliafagyival tálalva maga a mennyország :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr638661692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása