receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

vasárnap, sütinap

2013. április 14. - BBFruzsi
EPEER!  Na igen. Tegnap kilestem, hogy a szüleim télikertjében árválkodik egy doboz eper, és máris fantáziálni kezdtem arról,  mit készítsek belőle, mi kerüljön fel ma a blogra... A hűtőben lapult egy doboz mascarpone.... Ennél jobb párosítást nem is álmodhattam volna... 




Mascarponés epertorta
A tésztához:

- 350 g liszt

- 350 g cukor
- 350 g puha vaj/ margarin
- 1 cs. sütőpor
- 6 tojás


 a töltelékhez:


- 300 g eperlekvár

- 250 ml habtejszín
- 250 g mascarpone
- 2 ek. porcukor
- 15 szem friss eper





A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Egy 26 cm-es tortaformát kivajaztam, kiliszteztem. A lisztet, a sütőport átszitáltam egy nagy tálba. Hozzáadtam a vajat a cukrot és a tojásokat, majd kézi habverővel csomómentesre kevertem. A masszát átkanalaztam egy spatulával az előkészített formába, majd beraktam a sütőbe 25percre. Amíg sült elkészítettem a tölteléket. A habtejszínt kemény habbá vertem, majd elkevertem a mascarponéval és a 2 kanál porcukorral. Mikor elkészült tészta kettévágtam majd öt percig hagytam hűlni, ezután az egyik felét megkentem az eperlekvárral, majd a mascarponés habbal, a habra pedig ráraktam a felszeletelt epreket. Végül ráhelyeztem a másik fél tésztát, és megszórtam porcukorral.





A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr238661670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása