receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

PIKNIK!!!

2013. április 28. - BBFruzsi
Végre-végre piknikeztünk. 6 éve vagyunk együtt a párommal, de ez volt az első alkalom. :) Mikor megérkeztünk arra a csodálatos helyre, ahová a pikniket terveztük, és az első kattintást szerettem volna véghezvinni a fotómasinámon, szembesültem azzal, hogy nincs memóriakártya nálam, így vissza kellett autóznunk a kiinduló ponthoz, mivel már olyan rég terveztem és ígérgettem a piknikes bejegyzést, nem tehettem meg hogy nem fotózom.. Így sajnos vesztettünk egy órát, de azért nagyon csodásan éreztük magunkat. Igazi tavaszi idő volt az éjszakai lehűlés és eső után. :)


Sokat gondolkodtam hogy mi legyen a menü, végül is könnyen elkészíthető és könnyen elpusztítható menüt állítottam össze. Viszont a mennyiségekkel kissé elszaladt alattam a ló, kb, a fele csomagunkat hazahoztuk. :)
Igaz vannak a pikniknek alapszabályai, pl. hogy kézzel, evőeszköz nélkül is könnyen fogyasztható ételeket készítsünk, hát én ezt most nem tartottam be, de egyáltalán nem okozott problémát hogy a salátát villával együk meg. Ezen kívül készítettem még tortilla tekercseket, tripla csokis cookies-t, szörpöt és friss gyümölcs salátát.


A tortilla tekercshez a tortilla lapokat vékonyan megkentem natúr philadelphia krémsajttal, majd megszórtam jó sok rukkola és vegyes salátával, erre jött 2 szelet feketeerdei sonka, óvatosan összetekertem és sütőpapírba csomagoltam, így könnyen manccsal is fogyasztható. :)


Tripla csokis cookie

Kacagva elkészíthető édes-ragacsos álom, a McCaféból ismerős triplacsokis cokkie, ami nálunk mióta először készítettük igazi kedvenc és örök sláger.

-1 pohár liszt
-1 csapott tk szódabikarbóna
-1 nagy csipet só
-negyed pohár kakaópor (Holland, cukrozatlan)
-10 dkg vaj vagy Rama
-fél pohár barna cukor
-negyed pohár porcukor
-1 közepes nagyságú tojás
-1 kk vanília aroma
-1 csapott tk instant kávé (elhagyható, ill. növelhető a mennyisége - főzött kávéval helyettesíthető)
-1 tábla fehér csokoládé (9-10 dkg)
-1 tábla étcsokoládé (9-10 dkg)

1 pohár = 2,5 dl

A puha vajat és a cukrokat habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojást és az aromát. A lisztet, a kakóval és a szódabikarbónával összekevertem, majd hozzáadtam a cukros-tojásos vajhoz. A csokikat durvára törtem és óvatosan elkevertem a masszával. Kis halmokat formáztam a sütőpapírral bélelt tepsibe (kb 8-9 fér el kényelmesen, hagyni kell köztük kb. 3cm-t mert megnőnek), majd előmelegített sütőben 180 fokon kb 8-10 percig sütöttem. Mikor elkészülnek még puhák, hagyni kell hűlni, különben könnyen eltörnek!





A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr588661662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása