receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Cake pop avagy Sütinyalóka házilag

2016. április 25. - BBFruzsi

Évekkel ezelőtt, mikor először találkoztam a cake pop receptjével egy újságban, arra gondoltam: "na ez az, amit sosem fogok tudni itthon elkészíteni, túl bonyolult, cukrászoknak való". Amúgy sem vagyok (inkább csak nem voltam) az a türelmesen pepecselős fajta... De amikor tavaly nyáron összeházasodtunk a férjemmel, a fejembe vettem, hogy a desszertasztalunkra muszáj kerülnie ilyen cukiságoknak, és mivel próbáltunk a lehető legköltséghatékonyabban, nem eladósodva végezni az esküvő után (ez csak részben sikerült :D) elhatároztam, hogy csak azért is fogok készíteni sütinyalókákat. Hát így is lett.

És nem, nem is volt bonyolult. 

Az alaprecept szinte bármilyen brownie, blondie, vagy akár egyszerű vizes piskóta is lehet (viszont nem érdemes nagyon smucignak lenni, mert a tészta a lelke a végeredménynek, a finom brownie alap már félsiker!)

Tehát a Brownie amiből az én nyalókám készült:

- 200 g étcsoki

- 100 g vaj

- 2 tojás

- 100 g natúr joghurt

- 60 g finomliszt

- 120 g cukor

- fél tk. szódabikrabóna

- csipet só

- kevés vaj és holland kakaópor a sütőformához

A fele csokit a vajjal vízgőz fölött megolvasztottam. Mikor kissé meghűlt hozzáadtam a 2 tojást (ez azért fontos hogy ne legyen rántotta belőle) és a joghurtot, majd sorra a többi hozzávalót (a lisztet, szódabikarbónát, sót). Jól elkevertem. A maradék 100 g étcsokit apróra vágva hozzáadtam a masszához, majd kivajazott és kikakaózott tepsibe tettem. 25 percig 180 fokos, légkeveréses sütőben készre sütöttem.

Mikor elkészült a brownie, villával (opcionálisan turmixgéppel, vagy kézzel) jól összetörtem apró morzsára az egészet.

AMI MÉG KELLNI FOG:

- 200 g étcsoki vagy tejcsoki vagy fehér csoki 

- hurkapálcika

- dekorcukor

- pár evőkanál lekvár (én az anyukám házi eperlekvárját használtam, mert isteni)

A megváltozott kinézetű ámde még mindig nagyon finom brownie tésztát (vagy bármilyen más szétmorzsált piskótát) összekevertem a lekvárral majd gombócokat formáltam belőlük. Mindegyik közepébe beletűztem egy-egy hurkapálcikát és pár órára hűtőbe tettem.

A hűtés után kivettem a pálcikákat a golyókból. a +200g csokit vízgőz felett megolvasztottam, a pálcikák egyik végét belemártottam az olvasztott csokiba és gyorsan visszatűztem egyesével őket a golyókba. A hideg tésztától a pálcán lévő csoki megdermed és nem csúszik le róla a sütigolyó. A golyókat is megmártottam az olvasztott csokiban és végül díszítőcukorral megszórtam a tetejüket. Ezután már nem ajánlatos hűtőbe tenni, inkább csak hűvös helyre, mert a csoki könnyen megfehéredik (megizzad).

12794797_900885970010180_2367642449153098759_o.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr348662166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása