receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

pancake, ahogy mi szeretjük

2013. március 09. - BBFruzsi

 Teljesen tavaszi hangulatom van, ez látszódni is fog a fotókból, amiket készítettem... Bár a nap ma nem ragyog úgy, mint tegnap (legalább is ahogy azt Pécsett tette), mégis sikerült olyan fotókat csinálni, amiből csak úgy árad a tavasz- vagy inkább a nyár?!- :) A tulipánokat tegnap kaptam nőnap alkalmából, ez is adott ihletet egy ilyen szép pirosas, rózsaszínes, tavaszias süti elkészítéséhez. 


Ezt az isteni amerikai palacsintát tavaly nyáron készítettem először, és azóta nem is igazán vágyunk a hagyományos vékony tésztás verzióra, mert annyira bejött, mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy én a "sima" palacsintából is azt szeretem aminek kicsit vastagabb a tésztája, no de ezt teljesen más! Amúgy meg szerintem nincs is vele annyi macera, mert itt nem kell óvatoskodni, nehogy véletlenül elszakadjon a tészta, hogy elég mennyiség kerüljön a serpenyőbe, stb. Már rutinból csinálom, mert annyira ízlik mindenkinek, aki eddig kóstolta, hogy nagyon sokszor kellett már összedobnom.

a palacsintához...

- 1,5 dl tej

- 2 nagy tojás + 2 fehérje
- 40 g vaj
- 1 ek. méz
- 20 g porcukor
- 200 g liszt
- 1 csomag sütőpor

...a szószhoz...


- 200 g erdei gyümölcs

- 3-4 ek. cukor

... és a krémhez


- 500 g mascarpone

- 1 ek. porcukor
- 1 ek. méz


Egy nagyobb tálban  robotgéppel elkevertem a  tejet, az egész tojásokat, az olvasztott vajat, lisztet, a porcukrot és a sütőport. Egy kisebb edényben egy kis porcukor hozzáadásával kemény habbá vertem a másik két tojás fehérjét, majd hozzáadtam a masszához, és óvatosan összekevertem a kettőt egymással.
Egy kis ideig pihenni hagytam a tésztát, majd a felforrósított palacsintasütő közepére kb. 10 centi átmérőjű masszát öntöttem, lassú tűzön sütöttem, hogy ne égjen meg hamar, majd mikor a tetején apró buborékok jelentek meg óvatosan átfordítottam, és a másik oldalát is megsütöttem. Kb. 12-15 ilyen kis palacsintát kapunk ebből a mennyiségből.
A szószhoz a gyümölcsöt cukorral szirupossá főztem, a mascarponét pedig a cukorral és a mézzel egy kis tálban összekevertem.
Mikor minden elkészült a rétegzés a következő: egy palacsinta, ezt megkenjük mascarpone-val, mehet rá a szósz, és az újabb palacsinta, és így tovább, ki mennyit bír elmajszolni belőle. Jó étvágyat hozzá! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr698661688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása