receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

kékség

2013. március 23. - BBFruzsi
Most egy gyorsan összedobható sütire vágytunk, így született a döntés: legyen muffin! Amúgy is régen készítettem már. Fél óra sütéssel együtt, és kész is, na meg.. szerintem sokaknak ez az első sütipróbálkozása kisgyerekként, mert olyan egyszerű. :) 



Miért dacoskodik az idő? Mikor ma reggel elindultam a boltba egy aranyeső bokor mellett elsétálva láttam, hogy szegény nemrég kinyílott virágok elfagytak a növényen... Annyira elszomorított... Muszáj valahogy vigasztalódni ebben a  borongós időben, kell egy kis kényeztetés. Amúgy ez egy sima alapreceptnek is jó tészta, megbolondítva egy kis gyümölccsel, esetemben áfonyával, de igazából akármi lehet. Vagy csinálhatunk belőle egy csokis variációt is, úgy hogy lisztből  kb 4 dkg-mal kevesebbet keverünk a tésztába, és kakaóval helyettesítjük. A variációs lehetőség annyi, mint égen a csillag! :)



Áfonyás muffin

- 250 g liszt
- 170 g cukor
- 100 g vaj
- 1 dl tej
- 2 tojás
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 150 g áfonya


A sütőt előmelegítettem 160 fokra. A lisztet, cukrot, vaníliás cukrot és a sütőport jól összekevertem egy nagy tálban, hozzáadtam a tojásokat, a tejet, és a megolvasztott vajat, majd robotgéppel összedolgoztam a tésztát, végül belekevertem az áfonyát. Zsipp-zsupp kész is! Már csak gyorsan beletöltögettem a a papírral kibélelt muffin sütő formába és mehettek is szépen sülni 20-25 percig. 


Mellékesen leírom a mai ebédünket is, azért csak mellékesen, mert nem születtek remekművek a fotók terén, de az ízek megint nagyon jól összejöttek, ezért nem akarlak kihagyni belőle Titeket!

Pestós csirke & Tésztasaláta

- 250 g csirkemell filé
- 3 evőkanál  zöld pesto (recept korábbról)
- 10-15 szem koktélparadicsom
- kevés metélőhagyma
- 1/2 dl tejszín
- 80 g masni tészta
- szerecsendió, só, bors


A tésztát kifőztem, majd lecsöpögtettem, hozzáadtam a tejszínt és 2 evőkanál pestót, sóztam, borsoztam, majd végül megbolondítottam egy kevés szerecsendióval. A paradicsomokat félbevágtam, a metélőhagymát felaprítottam, majd hozzáadtam a tésztához. A csirkemellet vékony szeletekre vágtam, bekentem a maradék pestóval és forró serpenyőben kevés olajon megsütöttem. Mikor elkészült felszeletelve hozzáadtam a salátához. Szerintem nagyon finom lett, bár tálalni nem egyszerű, hogy nagyon guszta is legyen. Azért próbáljátok ki! Jó étvágyat! :)


A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr528661678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása