receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

grill a kertben

2013. április 21. - BBFruzsi


Egy valóban hatalmas tegnap séta során lőttem ezeket a  tavaszi virágzós fotókat, amit muszáj ide feldobnom, mert fájna a szívem, ha nem láthatnátok. :) Szinte már nyár van, így lehetetlenség lenne hogy a hétvége grillezés nélkül teljen, pláne hogy beújítottunk egy grillsütőt... Itt most nem a recept a lényeg, hanem a hangulat. Jövő héten ígérem izgalmasabb recepttel és sztorival jelentkezem, mert PIKNIKEZNI fogunk... Már körvonalazódik bennem a menü... Csak győzzem kivárni. Na meg ugye Ti is.... :)



Nálunk a kertben teljesen elburjánzik nyárra a menta és a citromfű, így sokszor készítjük ezt a hűsítő limonádét a tavasz/nyár során. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én ha csak ránézek teljesen nyári hangulatom lesz. Hát még az ízétől... A mentalevelek  és a friss citrom annyira feldobják... Isteni!



Örök sláger a  a tricolor mozzarellás paradicsomsaláta bazsalikommal, szárított, őrölt oreganoval és pár csepp extraszűz olívaolajjal... Ennél jobb köret nem is létezik a hangsúlyos grillezett pácolt zöldségekhez és húsokhoz.

- 10-15 szem kiktélparadicsom
- 2 csomag mozarella golyó
-  egy maréknyi firss bazsalikomlevél
- 4-5 nagyobb csipet őrölt oregano
- pár cseppnyi olívaolaj




A pác házilag készült barbecue szósz, amit a dolce vita blogról lestem. Isteni finom lett, próbáljátok ki !!!

- kis fej vöröshagyma 
- 3 gerezd fokhagyma 
- 2 ek. paradicsompüré
- fél dl fehérborecet 
- só,  frissen őrölt bors, 
-  fél dl Worchestershire szósz
- 3 ek. baranacukor 
- 1 dl olívaolaj

A hagymát megdinszteltem az olivaolajon, majd hozzádtam a többi hozzávalót, és közepesen sűrűre főztem, majd összeturmixoltam, hogy krémes pácot kapjak, majd sütés előtt megkentem vele a húsokat és a zöldségeket. Ez az édeskés szósz egyszerűen remekre sikeredett! :)


Végül íme a desszert, ami akár hiszitek, akár nem, tiramisu.. Csak épp most tavaszi, gyümölcsös verzió, mert miért ne variálhatnánk? Így gyerek és vegabarát süti lett, mivel sem tojás, sem alkohol nem került bele. Igazából egy teljes blogbejegyzést szerettem volna készíteni ebből, de a nagy grillezős rohangálás és sok fotó közepette nem sikeredtek annyira jól a képek, így ebbe a már amúgy is hosszúra nyúlt bejegyzésbe beillesztem.

Málnás tiramisu

- 500 g mascarpone
- 250 ml habtejszín
- 2 ek. porcukor
- 2 csomag babapiskóta
- 500 g málna
- 3 ek. málnalekvár



A tejszínt kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a cukrot, és elkevertem a mascarponéval. A málna felét összeturmixoltam, majd hozzáadtam a lekvárt. A babapiskótát beleáztattam a málnakrémbe. A málnás piskótákat és a krémet felváltva rétegeztem majd a legtetejét megszórtam a maradék gyümölccsel. Nyamm! Jó étvágyat! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr778661666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása