receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

villámgyors mákos

2013. április 26. - BBFruzsi
Vasárnap lesz a piknik, így ma ez egy be nem tervezett, villámgyors bejegyzés egy ugyancsak villámgyors recepttel. Imádom a mákot. Ma csak úgy megkívántam, és gyorsan össze akartam dobni egy  jó kis mákos-meggyes rétest, de nem volt itthon  se meggy, se réteslap. Viszont a mélyhűtőben ott lapult egy leveles tészta, és volt itthon alma. Így már el is dőlt, mi fog készülni. Reszelt almás, mákos masnikat készítettem. :)



Mákos masnik

-500 g leveles tészta
-250 g mák
- 1 citrom reszelt héja és leve
- 2 kis db alma
- 2 ek. porcukor
- 2 ek. tejföl
- 1 tojás



A tésztát kinyújtottam, majd kis négyzetekre vágtam. Az almákat megpucoltam, lereszeltem, majd  kinyomkodtam a levét, hogy ne áztassa el a tésztát. A mákot a cukorral, a reszelt almával és a tejföllel jól elkevertem, majd belereszeltem egy citrom héját és hozzáadtam a levét. A négyzetek közepére kis mák töltelék kupacokat raktam majd a felső bal és az alsó jobb sarkát visszahajtottam. Végül megkentem a tojással, és  180 fokos előmelegített sütőben eddig sütöttem míg aranybarnára nem pirultak. Hipp-hopp megvan, és nagyon finom!



Mára már az almafák is virágba borultak, így erről is muszáj volt készítenem pár fotót. Remélem nem bánjátok! Szép hétvégét! :)


A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr138661664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása