receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Kora őszi lélekmelengető

2013. szeptember 22. - BBFruzsi
A kertünkben lévő körtefa telis-tele van gyümölccsel, már szinte a földet súrolják az ágai, ez az apropója a süteménynek ami mára készült,  meg persze a vasárnap. Maga a tészta nem újdonság, mivel már készítettem a blogra hasonlót, de mivel mostanában alig írok ide, és alig van időm fotózni ha éppen nem esküvőről van szó, így muszáj volt megörökítenem, amúgy is elhatalmasodott bennem az ősz érzés, és már alig várom hogy minden csupa szín legyen... Tehát itt ez az őszre hangoló fotósorozat tele vintage kiegészítőkkel és plusz egy finom recepttel. 
Rácsos körtés pite dióval bolondítva

Hozzávalók:

- 400 g liszt
- 200 g vaj
- 2 nagy tojás sárgája
- 100 g porcukor (+ 1-2 evőkanál a díszítéshez)
- 1 csipet só
- 1,5 kg körte 
- 1 vaníliarúd magjai
- 20 szem dió frissen ledarálva
- 3 ek. kristálycukor
- 1 cs. vaníliás cukor



A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A lisztet egy közepes méretű keverőtálban elkevertem a csipetnyi sóval, porcukorral és a vanília kikapart magjaival, hozzáadtam a tojások sárgáját majd a hideg(!) vajat belecsipkedtem és addig gyúrtam míg egynemű tésztát nem kaptam. Mikor elkészült egy kisebb és egy nagyobb részre osztottam. A kisebbik felét félretettem a rácsozáshoz. A formát kivajaztam, kiliszteztem. A nagyobbikat tésztát kinyújtottam kb fél cm vastagságúra és olyan méretűre hogy a piteforma szélére is jusson belőle. A körtéket meghámoztam majd felszeleteltem, a diót robotgéppel durvára daráltam, és hozzáadtam a vaníliás cukrot. A körteszeleteket rászórtam a tésztára majd meghintettem kristálycukorral  és a darált dióval (plusz fahéjat is lehet használni ízlés szerint.) A kisebbik tésztát is kinyújtottam és kis csíkokra vágtam a rácsozáshoz.180 fokos sütőben kb. 35 percig sütöttem míg aranybarnára nem pirult. Végül porcukorral díszítettem.


A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr538661650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása