receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

ha nagy leszek, gasztroblogger leszek....

2013. február 03. - BBFruzsi
Mindig is csodálattal nézegettem a gasztro blogokat, és irigykedtem, hogy másoknak van elég ideje és  kreativitása ahhoz, hogy vezessen egy ilyen oldalt. Imádok főzni és fotózni, gondoltam miért ne lehetne nekem is ilyen blogom? A mai vasárnap volt a pont az "I"-re, úgy éreztem most vagy soha, belevágok...Két igazán egyszerű de mégis mutatós, fotogén hamit készítettem ebédre magunknak... 

Rukkola saláta és grillezett camembert

Pár hónapja egy étteremben ettem életemben először aszalt paradicsomos salátát, és nagyon mély nyomot hagyott bennem... A rukkola és a paradicsom fűszeres fanyarsága szuper jó párosítás, a reszelt parmezánsajt pedig megkoronázza az ízkavalkádot. Mellé ezt a szintén egyszerű, de nagyszerű grillezett camembert-et készítettem, kicsit bevagdostam a sajtot megszórtam borssal, reszelt szerecsendióval, kakukkfűvel, és végül meglocsoltam oliva olajjal. Kb. 10-15percre beraktam a sütőbe. Mikor elkészült istenien folyóssá vált a belseje. Pirítóssal mennyei! :)



Csodás csokiszuflé

Már a mai próbálkozásom előtt is szemeztem ezzel a mennyei finomsággal, de mindig elnapoltam, mondván ehhez legalább Gordon Ramsynek kell lenni, úgysem lesz soha pont olyan, mint amilyennek kell lennie, extrán csokisnak, kívül omlósnak, belül krémesen olvadósnak... Most már tudom, hogy  felesleges volt aggódnom. Csak ajánlani tudom mindenkinek!


- 100g étcsoki

- 75g vaj
 - 2 tojás
 - 90g porcukor
 - 60g liszt
 - vaj a formák kikenéséhez
 - kakaópor a formák kiszórásához


A csokit és a vajat vízgőz felett megolvasztottam, folyamatos kevergetés közben, míg szépen egyenletesen össze nem olvadtak.  Félretettem, hogy kihűljön. A tojásokat és a porcukrot egy tálba tettem,  és habverővel addig kevertem, amíg fehér és habos nem lett. (kb. 5 perc, nagy fokozaton) Hozzáadtam a lisztet, és végül a kissé kihűlt csokis masszát. Két nagyobb kerámia edénybe kanalaztam a tésztát és 180 fokos előmelegített sütőben 20-25 percig sütöttem. A tésztája csodásan csokis, a közepe pedig olvadós ahogyan annak lennie kell.. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr888661696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása