receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Piros-rácsos-édes

2013. március 15. - BBFruzsi

Piros! Most ilyen a hangulatom. Ez a téma is olyan nyári.. Mi van velem? .... Ez a hó... Nem is ecsetelem, úgyis mindenki tisztában van a helyzettel. Igazából egy didergős napra,- mint amilyen a mai- tökéletes recept. A fahéjas almától kicsit karácsonyos is lehet a hangulat, bár én tényleg tavasz-nyár őrületben égek, főleg azután, hogy ma a fél órás utat otthonról a szüleimhez 2 óra alatt sikerült megtenni a hóakadályok, az útlezárások, a menetrendváltozások miatt... Remek volt a hóban és a csípős szélben mászni át a fél várost... Tavasz! Gyere vissza!!!




Összegyűjtöttem a lakásban lévő összes- na jó lehet hogy nem az összes- piros kiegészítőt, a piros széket, konyharuhát, tálat... Mmmmm... Szerintem olyan szép ez a piros-fehér harmónia, meg ugye fellelhető néhol a zöld... ha már  úgyis nemzeti ünnep van. :)


Ezt a finom házi almás pitét már sok-sok éve rendre elkészítem, de ezt a rácsos verziót most csináltam először, persze a fotók kedvéért, ez azért mégis csak jobban mutat, mint a sima. Viszont, így a tészta kicsit sok lett, mivel nem borítottam be az egész tetejét a formának, ami nem feltétlenül baj, én így a maradékból készítettem egy gyors meggyes verziót, amit kicsi szuflé formákban sütöttem meg. A töltelék meggybefőttel semmit nem csináltam, szerintem direkt jó, hogy savanykás maradt a meggy, és jól egyensúlyozza az édes tésztát a fanyar gyümölcs. Ráadásképpen még család is örült, hogy kétféle sütiből választhat. Az almás tölteléket eddig mindig reszelve töltöttem a tésztarétegek közé, most viszont szép vékony szeletekre vagdostam, amúgy szerintem így sokkal jobban sikerült. 

















Rácsos almás pite

a tésztához:


- 250 g sütőmargarin

- 400 g finomliszt
- 120 g kristálycukor
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2-3 ek. tejföl
- 1 tojás sárgája

a töltelékhez:


- 1,5 kg alma 

-  őrölt fahéj
- 2 csomag vaníliás cukor


A margarint a lisztben elmorzsoltam, majd hozzáadtam a többi hozzávalót és ruganyos tésztává gyúrtam. 2 részre osztottam, az egyik felét annyira nyújtottam ki, hogy befedje a pite forma oldalát is. Az almákat megmostam, meghámoztam, majd vékony szeletekre vágtam, majd megtöltöttem a tésztát, minden sor almát megszórtam vaníliás cukorral elkevert fahéjjal. Mikor a rétegzést befejetem a tészta másik feléből vékony kb 1 cm-es csíkokat szeleteltem, és megformáztam a rácsokat. 200 fokra előmelegített sütőben, alufóliával letakarva kb. 30 percig sütöttem, míg a teteje aranybarnára nem sült.
A maradék tésztát kis szuflé formákba helyeztem, töltelékként 1 üveg meggybefőttet használtam, de bármilyen gyümölcs szóba jöhet, ez már csak ízlés kérdése. Nem egy bonyolult dolog elkészíteni, nehéz elrontani, és mindig nagy sikere van. Próbáljátok ki!


A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr958661684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása