receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Popeye kedvence

2013. március 04. - BBFruzsi

Ma is csak rohanok, mert ilyenek a hétfők.  Tegnap elhatároztam, hogy ma korán kelek, és reggel elmegyek a piacra spenótért, hogy elkészítsem ezt a finomságot. Szerintem annyira készültem erre tudat alatt, hogy éjszaka felébredtem, és eszembe jutott, hogy nem kell a piacig mennem, mert 10 percre tőlünk van egy nagyon szuper kis zöldséges ami éjjel-nappal (nem viccelek) nyitva van. Valahogy annyira megörültem ennek.. :) Sikerrel jártam, nagyon szép, friss zsenge bébispenót leveleket tudtam beszerezni, és siettem is haza, hogy gyorsan lefotózhassam, ahogyan a reggeli nap fénye megcsillan a vízcseppeken, olyan boldog lettem ettől! Próbálok minél jobb fotókat készíteni a blogra, hogy még inkább megjöjjön a kedvetek, hogy olvassátok és elkészítsétek amiket megosztok. Remélem tetszenek, mert az biztos, hogy benne van a szívem-lelkem. :)

Ezt a spenótos lepényt úgy fél éve készítettem először, mikor egy vega rokon jött hozzánk vendégségbe, emellett készítettem húsos változatot is, de minő meglepő, a vendégsereg húsevő részénél is sikert aratott a zöldséges finomság. Egyszerű, de nagyszerű, könnyű elkészíteni, nem kellenek hozzá extra hozzávalók, olcsó, és a tetejébe még finom is.



Spenótos lepénykék

- 250 g leveles tészta
- 500 g friss spenót
- 40 g vaj
- 1 tasak mozzarellagolyó
- 3-4 gerezd fokhagyma
- só, bors

A sütőt előmelegítettem 200 fokra. A tésztát kinyújtottam fél ujjnyi vastagságúra, majd egy közepes pogácsaszaggató segítségével 4 kis tésztácskát formáztam belőle, megszórtam sóval, majd kb. 10 percre betettem a sütőbe, hogy félig megsüljenek. Eközben a spenótlevelekről lehúztam a szárakat, és egy forró serpenyőben megfuttattam a vajjal. Fokhagymával, sóval, borssal ízesítettem. Mikor félig megsült a tészta, kivettem a sütőből, négyfelé osztottam az elkészült spenótot, és megkentem vele a tészták tetejét. Mindegyikre vágtam egy kis szelet mozzarellát, és visszaraktam a sütőbe még negyed órára. Mikor elkészült a mozzarella szépen ráolvadt és kissé megpirult a lepény tésztája. Szerintem nagyon finom, próbáljátok ki!

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr638661690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása