receptek, fotók, utazgatások

Finomságok Frú Konyhájából

Finomságok Frú Konyhájából

Medvehagymás pogácsa

2013. április 17. - BBFruzsi
Már évek óta ismerjük és szeretjük a családban a medvehagymás pogácsát, de én készíteni még nem próbáltam. Eddig. Most hogy itt a tavasz kb. minden sarkon medvehagymát árulnak, és ugyan tervbe volt véve, hogy elmegyünk és saját kezűleg szedünk, ez sajnos nem jött össze, így maradt a piacos verzió, persze ettől még a végeredmény ugyan olyan jó lett. :) 



Tegnap felfedeztem két gyönyörűségeket árusító boltocskát, ahol az eladók nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, így a jövőben is biztos, hogy betérek hozzájuk. Be is szereztem pár kiegészítőt, amiket ma fel is használtam a fotózáshoz. Szerintem annyira csodásak. 



Ezt a receptet vegáknak is nyugodtan készíthetjük, mert nem kell hozzá tojás. Szerintem nagyon egyszerű, az eredmény viszont nagyszerű. :)

Medvehagymás pogácsa


- 1 csokor friss medvehagyma

- 400 g liszt
- 25 g élesztő
- 1 dl tej
- 100 g vaj/ margarin
- 1/2 dl olaj
- só



Elkészítés

A tejet meglangyosítottam, majd elkevertem benne a cukort és belemorzsoltam az élesztőt, meleg helyre tettem és hagytam, hogy felfusson. A medvehagymát jól megmostam, lecsepegtettem, majd felvágtam apró szeletekre. Mikor  az élesztő felfutott egy nagy tálban elkevertem a a felszeletelt hagymával és a  többi hozzávalóval együtt. Az egészet összegyúrtam, míg össze nem állt a tészta. Ezután kb. 35-40 percig meleg helyen konyharuhával letakarva pihentettem, kelesztettem, míg a kétszeresére nem nőtt.  Miután megkelt, lisztezett deszkán újra átgyúrtam, majd kb. 2cm vastagra nyújtottam, felkockáztam a tetejét bevagdostam, végül vízzel lekentem.  220 fokra előmelegített sütőben kb 15 percig sütöttem, míg a teteje aranybarna lett.



Volt itthon kb 1 kilónyi narancs, aminek a húsa nem volt valami finom, viszont kár lett volna kidobni, így hasznosítottuk a tavaly karácsonyra kapott elektromos citrusfacsarónkat, és reggelire igazi frissen facsart narancslevet ittunk... Annyival másabb az íze, na meg a színe is... Isteni finom volt. Erről is készítettem pár képet. Még nem tettem említést az új "asztallapomról" amit tegnap fabrikáltunk, hogy ezzel is színesebbé tegyem a blogot. :) Ezt használtam ma a fotókhoz. Remélem Nektek is tetszik!


A bejegyzés trackback címe:

https://gombocarthur.blog.hu/api/trackback/id/tr668661668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása